Fitness

Sportovní ples

Výběr cvičenců

Wendy Sulanová

Klára Macová

Lucka Vrbová

Karolína Svobodová

Zuzka Kulhánková

Natálie Sedláčková

Gabča Jančíková

Kristýna Netalová

Katka Smetanová

Barča Řánková

Natka Půroková

Postavení na stadionu ve Foruna areně


Dne 12. února proběhl nácvik sletové skladby Fitness v Tyršově domě. Hned na úvod nám bylo oznámeno, že během nácviku dorazí i ČT a bude dělat reportáž pro vysílání do zpráv. Ještě týž den v 18:00 proběhla reportáž na ČT 24. Zde Vám přikládáme záznam z dané reportáže 


Autorka skladby Daniela Kurečková
Vedoucí skladby Květa Daňková

Metodik Sandra Hoffmannová 
Základní celek 12 dětí
Značková síť 4 x 3
Nářadí a náčiní Víceúčelová bradla, pompony

Povídání s autorkou sletové skladby

Jak se vaše skladba jmenuje, o čem je a co má vyjadřovat?

Skladba pro starší žactvo: FITNESS

Koedukovaná skladba, děvčata a chlapci se mají nejen společně setkávat, bavit, ale také zvyšovat svou fyzickou kondici, při cvičení spolupracovat a v neposlední řadě tančit. Věřím, že název Fitness nebude to jediné, co cvičence ke skladbě přivede.

Pracujete i s nářadím (náčiním), s pomůckami - jak?

Každý cvičenec a cvičenka se ve skladbě potká s víceúčelovými bradly a pompony. Bradla využíváme k posilování těla, jako atletické překážky, vytváříme na nich stavby, různě s nimi manipulujeme. Pompony jsou v prvních dvou částech schovány v batozích, ve třetí části s nimi dívky rozzáří plochu při tanečních variacích a na závěr si s nimi zatančí i chlapci.

Co vás inspirovalo při tvorbě skladby, co bylo prvním impulsem?

S děvčaty Sokola Opava se v posledních třech letech věnujeme cheerleardingu, vystupujeme na basketbalových zápasech BK Opava a choreografie s pompony zpestřujeme i krátkými sestavami s víceúčelovými bradly. A protože se tyto taneční vstupy v Opavě líbí, řekla jsem si, že třeba zaujmou i na ploše stadionu. 

Proč jste se rozhodli vytvořit skladbu pro tuto věkovou kategorii?

Po skladbě CIRKUS na minulém sletu jsem byla nadšena z počtu zapojených dětí. A tady to začalo stejně. Trénuji děvčata do 16 let, ve škole máme chlapce, kteří se k děvčatům s elánem přidali a nápad byl na světě. Nejprve jsem si říkala, že s kluky bude potíž, ale když jsme se potkávali, ptali se, kdy zase budeme nacvičovat. S provedením některých prvků mají dodnes potíže, ale ochota se něco jiného naučit mi dělá radost. Nemohu říci, že kluci neradi cvičí gymnastiku. A společně s děvčaty? Prostě funguje to.

Nejzajímavější moment skladby (který by třeba i mohl divákovi uniknout)?

Snažím se, aby pohyb s hudbou co nejvíce seděl. A pokud je to možné, i s textem. Na slovo "vyskočíš" opravdu vyskočíme, na text "z nebe visí šňůry" zvedneme bradla nad hlavu jako šňůry, před závěrem používáme krátkou taneční vazbu z reklamy.


Zajímavé momenty skladby, na které se mohou cvičenci těšit?

Věřím, že zaujmou společné stavby na bradlech, rytmický tanec děvčat i dovednosti chlapců na bradlech. A snad mládež skladba posune sportovně o kus dále ve vlastních individuálních dovednostech.

Co vás inspirovalo při navrhování cvičebního úboru

Jak jsem již uvedla, vystupujeme v Opavě na basketbalech a opavské barvy jsou žlutá a modrá. Měli jsme k dispozici pro skládání pompony i bradla v těchto barvách. A kromě toho budou tyto barvy moc pěkné na travnatém stadionu. Myslím, že šaty starší žákyně dlouho neměly a chlapci se v teplákách a nátělníku budou cítit dobře při skladbě i mimo ni.

Co vás při nácviku nejvíce překvapilo nebo potěšilo

Mám radost, že se oslovení chlapci zapojili do společného cvičení, tu dívčí část jsem vlastně ani nenacvičovala, pracovala jsem s chlapci a děvčata si svá sólová cvičení vedla sama. Jen v popisu jsem musela opravovat prostorové změny, holky si značky měnily, jak je napadlo :). Ale to mají asi po mně. Nikdy nevím, zda jdeme vpravo nebo vlevo. A co mě potěšilo po předváděčce? Když mi zavolaly paní učitelky ze škol, které se zapojily do nácviku. Prý se děti ptaly, jestli je vezmou zase na další vystoupení do Prahy, že si to celé moc užily.

Který moment ze skladby či prvek choreografie máte nejraději a proč

Nemohu si vybrat, myslím, že se nám povedlo několik momentů. Snad závěr? 

Jak se vám podařilo získat cvičence pro pracovní předvedení a máte zajímavou historku z nácviku?

Stejně jako u Sokolhraní, tak i tady jsem oslovila skvělé učitelky z opavských škol. Musím přiznat, že za tu krátkou dobu nácviku to při večerní zkoušce před předváděčkou vypadalo na některých místech příšerně. Spousta nemocných dětí, náhradníci. Chybějící značky doplnily mladší děti ze Sokolhraní, které se bleskově naučily pohyb, někteří se doučovali prvky i postavení. Po ranní zkoušce jsem chtěla odjet domů, ale kolegyně od 8 do 12 hodin naučily skladbu i ty, kteří vypadali, že ji ten den vidí poprvé. Nevím, jak to všichni udělali, ale zejména druhé předvedení bylo super. Ještě jednou moc děkuji všem týmům.

Kdo vám nejvíce pomohl se skladbou kromě spoluautorů?

I zde mám spoluautory děti, choreografii jsem připravovala s děvčaty, které přivedly pro chlapeckou část své spolužáky. Všechny vazby a prvky ověřovaly i děti v mé třídě, mohu říci, že skladbu připravily děti od 10 - 16 let. Snad skladba FITNESS mládež osloví a přivede do tělocvičen.